دسته بندی:

کمک یک میلیارد تومانی وزیر ورزش و جوانان – دکتر سید حمید سجاد

اشتراک گذاری
در این دیدار که جناب آقای لقمان شاورانی رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک نیز حضور داشتند ، در بخش دوم جلسه ، شاورانی با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های انجمن در سطح کشور ، مسابقات برون مرزی و شرایط تیم های ملی ، نیازها و الزامات این رشته را به سمع و نظر وزیر محترم ورزش و جوانان رسانید.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، صبح امروز در جلسه دیدار اعضای هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی با جناب آقای دکتر سید حمید سجادی، وزیر محترم ورزش و جوانان که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد ، پس بحث و گفتگو در خصوص موضوعات و سیاست‌های کلان حوزه ورزش همگانی، گزارشی از ورزش‌های الکترونیک و مسابقات جهانی و آسیایی این رشته نیز به همراه برنامه ها و اهداف انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران به سمع و نظر مقام عالی وزارت رسید.
در این دیدار که جناب آقای لقمان شاورانی رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک نیز حضور داشتند ، در بخش دوم جلسه ، شاورانی با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های انجمن در سطح کشور ، مسابقات برون مرزی و شرایط تیم های ملی ، نیازها و الزامات این رشته را به سمع و نظر وزیر محترم ورزش و جوانان رسانید.


در خصوص رشته مهم و تاثیر گذار ورزش‌های الکترونیک که دارای نزدیک به ۳۰ میلیون مخاطب خاص و عام میباشد، ابتدا جناب آقای دکتر افشین ملایی ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی کشورمان گزارشی را از وضعیت انجمن ورزش‌های الکترونیک ارائه کرد و یکی از اولویت های فدراسیون ورزش‌های همگانی را پرداختن به ایجاد تحرک ، نشاط و شادابی در مخاطبان دانست.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر احمدی معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با پر اهمیت دانستن حوزه ورزش‌های الکترونیک در دنیا و به خصوص در ایران میزان بالای مخاطب جوان و نوجوان این رشته را فرصتی بزرگ برای ترویج و توسعه ورزش همگانی و همگانی کردن ورزش کشور دانستند.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر علینژاد، معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، رشته ورزش های الکترونیک را در بازی‌های آسیایی چین ۲۰۲۲ و بازیهای داخل سالن تایلند ۲۰۲۱ با اهمیت و یکی از امید های کسب مدال دانست و با ابراز این موضوع که پس از المپیکی شدن ورزش‌های الکترونیک در جهان ، وزارت ورزش و جوانان اهمیت بیشتری به این رشته داده است ابراز داشت که در همین راستا قهرمانان جهانی و آسیایی این رشته همچون دیگر رشته های دیگر ورزشی از امکانات و مشوقات وزارت ورزش همانند ، پاداش نقدی ، معافیت سربازی و تسهیلات ادامه تحصیلات دانشگاهی برخوردار شده اند.


دکتر علینژاد پیشنهاد کمک یک میلیارد تومانی وزارت ورزش و جوانان جهت آماده سازی و برگزاری مسابقات ، اردوها و اعزام های برون مرزی به وزیر محترم ورزش و جوانان ارائه کردند که مورد موافقت وزیر محترم ورزش و جوانان قرار گرفت.
همچنین دکتر سجادی در ادامه جلسه با طرح چندین سوال تخصصی و مرتبط با مسابقات و جایگاه کشورمان ، ادامه این جلسات را واجب و لازم دانستند و مقرر فرمودند ، در فرصت های دیگری نیز به کلیت این رشته و جایگاه انجمن ، دستگاه های مرتبط کشوری، آینده رشته و فرصت های توسعه و گسترش رشته پرداخته شود.
در این جلسه آقایان دکتر فروحی دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی، سرکار خانم دکتر ساکی ، نایب رئیس بانوان فدراسیون، دکتر رضا شجیع، نایب رئیس فدراسیون و دکتر مصطفی احمدی ، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.
طبق قوانین و مقررات مربوط به وزارت ورزش و جوانان، با توجه به ورود رشته ورزش‌های الکترونیک به المپیک جهانی و مسابقات شورای المپیک آسیا ، قهرمانان رشته ورزش های الکترونیک همچون دیگر رشته های ورزشی در صورت کسب مدال و عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی و آسیایی ، مشمول دریافت جایزه نقدی و همچنین دریافت کارت معافیت سرباز قهرمان خواهند شد.

دیدگاه خود را بنویسید