دسته بندی:

کمیته بین المللی المپیک IOC برگزار می‌کند: اولین المپیک جهانی ورزش‌های مجازی

اشتراک گذاری

کمیته بین المللی المپیک با 5 فدراسیون جهانی و ناشرین بازی ها مشارکت خواهد کرد تا برای اولین رویداد دارای مجوز المپیک برای ورزش های فیزیکی و غیر فیزیکی مجازی، سری ورزش های مجازی المپیک را تولید کند.

 

 

توماس باخ IOC گفت: سری ورزش های مجازی المپیک تجربه ای جدید و منحصر به فرد در بخش دیجیتال المپیک است که با هدف توسعه ارتباط مستقیم با مخاطبین ورزش های الکترونیک ایجاد خواهد شد. این موضوع با دستور کار المپیک 2020  و استراتژی دیجیتال IOC هم راستا است. این رویداد شرکت کنندگان ورزشی را تشویق می کند و باعث ارتقاء ارزش های المپیک با تمرکز ویژه به جوانان خواهد شد.

دیوید لاپارتیئنت، رئیس گروه رابط ورزش های الکترونیک و گیم IOC و رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گفت: به نیابت از گروه رابط ورزش های الکترونیک و گیم و همچنین اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، خوشحال هستم که در افتتاح اولین سری ورزش های مجازی المپیک نقش دارم.

تعدادی از فدراسیون های جهانی به طور موفقی به ایجاد خلاقانه ورزش های مجازی مبادرت کرده اند و با قدردانی از همکاری بین کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون های جهانی و ناشرین، سری ورزش های مجازی IOC گامی موثر در جهت ورزش های مجازی جهانی و نهضت المپیک است.

این فدراسیون های جهانی و ناشرین بازی در سری ورزش های مجازی المپیک، فعالیت خواهند کرد:

– کنفدراسیون سافتبال جهانی- بیسبال قدرتی حرفه ای بیسبال 2020، شرکت دیجیتال کونامی،

– اتحادیه جهانی دوچرخه سواری- زوئیفت،

– پاروزنی جهانی- فرمت آزاد،

– قایقرانی جهانی- رگتای مجازی اس ای اس،

– فدراسیون جهانی اتومبیلرانی- گران توریسمو، پلی فونی دیجیتال.

سری ورزش های مجازی المپیک جایگاهی را با برقراری اتصال بین جهان ورزش های فیزیکی با جامعه گیم و ورزش های شبیه سازی و مجازی، فرصتی را برای ورود نهضت المپیک فراهم می کند. هر کدام از فدراسیون های جهانی می توانند رویداد آتی خود را با فرمت حضور حداکثری شرکت کنندگان به صورت آنلاین با حق مالکیت انحصاری خود و شرکت از طریق سری ورزش هال مجازی المپیک پیشنهاد دهند. این سری با ایجاد شرایط جهت حضور شرکت کنندگان زیاد، به آنان اجازه می دهد تا از تمام نقاط جهان از محل زندگی تا باشگاه تمرینی گرد هم آیند تا هیجان شرکت در بازی های المپیک توکیو 2020 را ایجاد کنند.

هر پنج رویداد سری ورزش های مجاز المپیک از نظر فرم و مفهوم متفاوت خواهند بود و از طریق پلت فرم ناشران مربوط به این ورزش ها که در آن شرکت کنندگان می توانند شرکت کنند، فعالیت خواهند کرد. هواداران فرصتی برای درگیری و پیگیری وقایع در کانال المپیک خواهند داشت. اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه شرکت  و همچنین جوایز همراه با رویدادهای منتخب، به زودی اعلام می شود. اطلاعات همچنین در سایت اینترنتی www.olympicchannel.com در دسترس خواهد بود.

بر اساس توصیه 9 برنامه المپیک 2020 + 5 که بیان می کند “توسعه ورزش های مجازی را ترغیب کنید و بیشتر با جوامع بازی های ویدیویی درگیر شوید” ، راه اندازی اولین سری ورزش های مجاز المپیک از استراتژی دیجیتال IOC پشتیبانی می کند و هدف آن استفاده از محبوبیت رو به رشد ورزش مجازی برای ارتقا جنبش المپیک، ارزش های المپیک و مشارکت ورزشی و رشد ارتباط مستقیم با جوانان است.

این رویداد از تشکیل ورزش مجازی و شبیه سازی شده فدراسیون های جهانی به عنوان یک رشته در مقررات و استراتژی های خود پشتیبانی می کند. اتحادیه بین المللی فوتبال (فیفا) و فدراسیون بین المللی بسکتبال، همراه با سایر فدراسیون های جهانی مانند فدراسیون جهانی تنیس و تکواندو جهانی با توجه به موفقیت در مسابقات مربوطه، وجود هیجان و تعهد شان را برای گنجاندن رشته های ورزشی خود در نسخه های آتی سری ورزش های مجازی المپیک، تایید کردند.

دیدگاه خود را بنویسید