دسته بندی:

برنامه کمیته بین المللی المپیک IOC برای راه‌اندازی المپیک ورزش‌های الکترونیکی

اشتراک گذاری

بنا به گزارش رسمی کمیته بین‌المللی المپیک ؛ IOC آقای توماس باخ رئیس این کمیته از راه‌اندازی المپیک ورزش‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) روز شنبه مورخ ۲۲ مهر ماه در مراسم افتتاحیه یکصد‌ و چهل‌ و یکمین اجلاس IOC به میزبانی شهر مومبای (بمبئی) هند، از علاقه این نهاد برای راه‌اندازی المپیک ورزش‌های الکترونیکی خبر داد.

باخ در این مراسم خاطرنشان کرد که سه میلیارد نفر در سراسر جهان به ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌های آن لاین می‌پردازند و تخمین زده می‌شود که بیش از 500 میلیون نفر از آنها به صورت حرفه ای به ورزش‌های الکترونیکی می پردازند.

باخ در این خصوص گفت: اکثریت افزادی که به طور خاص به ورزش‌های الکترونیکی علاقه‌مند هستند، زیر 34 سال سن دارند و به همین خاطر این موضوعی است که برای ما دارای اهمیت فراوانی است. من از کمیسیون جدید ورزش‌های الکترونیکی IOC خواسته‌ام که اقدامات لازم را جهت برگزاری المپیک ورزشهای الکترونیک آغاز نماید.

در ماه ژوئن، سال میلادی ۲۰۲۳ مراسم افتتاحیه هفته ورزش‌های الکترونیک المپیک IOC در سنگاپور برگزار شد که این اولین دوره راه را برای ورود کمیته بین‌المللی المپیک در این رشته جدید و نوظهور هموار کرده است.

دیدگاه خود را بنویسید