دسته بندی:

کمیته بین المللی المپیک (IOC) تایید کرد که افتتاحیه هفته ورزش های الکترونیک المپیک جهانی بین 22 تا 25 ژوئن 2023 در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری

بیانیه مطبوعاتی امروز، کمیته بین المللی المپیک (IOC) تایید کرد که افتتاحیه هفته ورزش های الکترونیک المپیک جهانی بین 22 تا 25 ژوئن 2023 در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد. این اعلامیه گام بزرگ بعدی در حمایت از توسعه ورزش های الکترونیک در جنبش المپیک و مشارکت دادن بیشتر گیمرها در ورزش و المپیک است.

المپیک ورزشهای الکترونیک با همکاری وزارت فرهنگ، جامعه و جوانان، ورزش سنگاپور و کمیته ملی المپیک سنگاپور (SNOC)، با عنوات هفته ورزش های المپیک بهترین ورزش های مجازی – ورزش های ترکیبی فیزیکی و شبیه سازی شده – را در یک جشنواره چهار روزه به نمایش می گذارد. نمایش آخرین فن آوری ها، پنل های گفتگو، جلسات آموزشی ، برگزاری مسابقات و بازی‌های نمایشی الکترونیکی از اهم برنامه المپیک است.

نکته مهم این المپیک، برگزاری اولین فینال زنده حضوری المپیک ورزش‌های الکترونیک و مجازی است، یک رقابت ورزشی مجازی و شبیه سازی شده جهانی که با همکاری تعدادی از فدراسیون های بین المللی ورزشی (IFs) ایجاد شده در سال ۲۰۲۱ مسابقات ورزش‌های مجازی بیش از 250000 شرکت کننده از 100 کشور جهان را برای شرکت در مسابقات در ورزش های مجازی و شبیه سازی شده از جمله بیسبال، موتورسواری، دوچرخه سواری، قایقرانی و قایقرانی جذب کرد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک IOC درباره این خبر گفت: «اولین هفته المپیک ورزشهای الکترونیک، نقطه عطف مهمی در توانمندی ما برای حمایت از رشد ورزش‌های مجازی در جنبش المپیک است. ما معتقدیم قالب جدید و هیجان انگیز مسابقات ورزشی مجازی ما، با فینال های زنده که برای اولین بار برگزار می شود، فرصتی برای همکاری بیشتر با بازیکنان ورزش های الکترونیکی و ایجاد فرصت های جدید برای بازیکنان و طرفداران این رشته ورزشی نوین است. این یک فرصت عالی است که با همکاری با دولت سنگاپور است، که سابقه حمایت از نوآوری در جنبش المپیک، میزبانی افتتاحیه بازی های المپیک جوانان در سال 2010 را دارد، به اجرا گذاشته میشود. بنابراین ما مشتاقانه منتظر همکاری های متقابل هستیم.

در همین رابطه آقای نگ سر میانگ، عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک سنگاپور SNOC و نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک IOC گفت:
کمیته ملی المپیک سنگاپور در حرکت پیشرو جنبش المپیک برای ورود و فعالیت در توسعه ورزش‌های مجازی و الکترونیک سهیم است. سنگاپور سابقه میزبانی موفقیت آمیز برخی از بزرگترین رویدادها در تقویم ورزشهای مجازی و ورزش های الکترونیکی را دارد – ما مفتخریم که با IOC همکاری می کنیم تا این دیدگاه مشترک را اجرا کنیم. جزئیات، از جمله نحوه حضور در اولین هفته المپیک ورزشهای الکترونیک و سری مسابقات ورزشی این المپیک، در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد..
منبع : کمیته بین المللی المپیک IOC

دیدگاه خود را بنویسید