دسته بندی:

کیومرث هاشمی: برای توسعه فوتبال الکترونیک تیم‌های لیگ برتری باید به سمت تیم‌داری در این رشته بروند

اشتراک گذاری

کیومرث هاشمی: باید زمینه حضور پرقدرت در رقابت‌های جهانی فیجیتال روسیه را فراهم کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما به عنوان متولی ورزش کشور باید توجه بیشتری به رشته مهیج فوتبال الکترونیک داشته باشیم و در بخش محتوایی و هم تحولات ساختاری باید حمایت‌هایی از این رشته صورت بگیرد چون قطعا فوتبال الکترونیک ظرفیت بیشتری در کشور ما دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی امروز در مرحله نهایی اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ، اعزامی به مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: فوتبال الکترونیک در چند سال گذشته طرفداران زیادی در کشور پیدا کرده است و طبق آماری که مسئولین این رشته داده‌اند حدود ۳۲ میلیون گیمر در کشور شناسایی شده‌اند.

وی افزود: این آمار نشان دهنده این است که ما به عنوان متولی ورزش کشور باید توجه بیشتری به این رشته مهیج داشته باشیم و در بخش محتوایی و هم تحولات ساختاری باید حمایت‌هایی از این رشته صورت بگیرد چون قطعا فوتبال الکترونیک ظرفیت بیشتری در کشور ما دارد. خوشحالیم که فضای مدیریتی در این رشته استمرار پیدا کرده و شاهد اتفاقات خوب فوتبال الکترونیک هستیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به جهت گستردگی و اهمیت این رشته ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک اخیرا توجه بیشتری به فوتبال الکترونیک دارد و قرار است پنج رشته آن را به بازی‌های المپیک اضافه کند.

هاشمی افزود: علاوه بر توجهی که ioc به مسئله فوتبال الکترونیک دارد فیفا و ای.اف.سی نیز جدیدا به این مسئله ورود کرده و خواستار این است که این رشته را وارد مسابقات خود کند. در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز که همین اخیرا در چین برگزار شد برای اولین بار رشته فوتبال الکترونیک در بازی‌ها حضور داشت. AFC قصد دارد در مسابقات جام ملت‌های آسیا که به میزبانی قطر برگزار می‌شود برای اولین بار مسابقات فوتبال الکترونیک را نیز برگزار کند.

وی ادامه داد: انجمن فوتبال الکترونیک کشور به همراهی فدراسیون فوتبال با حضور ۳۲۵۰ نفر از سراسر کشور اقدام به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کرد که ۱۲۸ نفر برتر به تهران آمدند و در مرحله نهایی به رقابت پرداختند. نفرات برگزیده بعد از برگزاری اردوهای تدارکاتی به جام ملت‌های آسیا اعزام خواهند شد.

کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: اولین دوره مسابقات ورزش‌های الکترونیک با حمایت ioc قرار است در روسیه برگزار شود و اعتقاد داریم که این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که با قدرت در مسابقات حضور پیدا کنیم. به دنبال این هستیم که سال آینده از تیم‌های لیگ برتری درخواست کنیم که در بخش فوتبال الکترونیک نیز تیم‌داری کنند. چراکه می‌توانیم در آینده نه چندان دور می‌توانیم به مدال‌های خوشرنگی دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استعدادهای بسیار خوبی در کشور در این رشته‌های مهیج مشغول به فعالیت هستند و ما به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم که حمایت لازم‌را از این انجمن داشته باشیم. از دست‌اندرکاران این رشته که زحمات زیادی را در این چند سال کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم که شاهد رقابت‌های مهیج بین ورزشکاران این رشته باشیم.

در پایان مسابقات نهایی انتخابی فوتبال الکترونیک کشور با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و شاورانی رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک جوایز به نفرات برتر اهدا شد.

دیدگاه خود را بنویسید